vrijdag 11 januari 2008

Diefstal door hyena's






Tijdens de uitstekende lunch genieten we van het prachtige uitzicht op de Sabie rivier en verzucht ik: oh, misschien moet ik de game drive vandaag maar overslaan... nu mijn bedje inkruipen, zou niet verkeerd zijn. Wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan! Wat we vandaag tijdens de game drive hebben gezien, moet voor ons wel de spectaculairste sighting zijn geweest tot nu toe! Eerder op de dag hadden we al een luipaard gezien, maar dat verstopte zich erg effectief in het dichte struikgewas, maar ons geluk kan niet op! Een tweede luipaard is gelokaliseerd. Het had een impala gedood, maar een stel hyena's heeft het weten te roven. Als we aankomen, ligt het luipaard bij te komen in een boom, terwijl een paar meter verderop de hyena's zich tegoed doen aan het impalavlees. Echt spectaculair wordt het als het luipaard besluit het er niet bij te laten zitten. Na een dreigement van het luipaard kiezen de hyena's eieren voor hun geld en vertrekken, maar wel met de prooi. Het luipaard achtervolgt hen, en wij achtervolgen hem weer. Helaas verdwijnen ze na een tijdje in het dichte struikgewas waar we met de jeep niet meer kunnen komen. Maar wat een fantastische ervaring! Op de terugweg doorwaden we wederom de rivier en zien een krokodil die op vissenjacht is. Een mooie toegift zijn ook de blackbacked jackal (jakhals), de nijlpaarden en de "large spotted genet". 's Avonds praten we vol adrenaline na in de gezellige boma terwijl we genieten van de heerlijke boerewors, kalkoenstoofpot en lamsschouder, bereid op de braai (BBQ).

Geen opmerkingen: