Jullie hebben de afgelopen weken met enige regelmaat al het een en ander kunnen lezen over onze bankierervaringen. De enorme bureaucratie en de af en toe ronduit ontbrekende professionaliteit vreten tijd en energie. En dan worden ook nog eens voor elk wissewasje kosten in rekening gebracht. Hieronder een schets van de (inmiddels voor ons) hilarische situatie.
De afspraak met de consultant laat wel even op zich wachten, maar uiteindelijk staat ze op 29 mei dan toch voor de deur. Ik krijg een hoop formulieren onder mijn neus geschoven (als ik het me goed herinner een stuk of 5, varierend in lengte en complexiteit). Daarnaast moeten we allerlei bijlagen meeleveren zoals kopieën van paspoorten, loonstrookje, assignment contract, huurcontract etc. Ik moet een keuze maken uit 7 verschillende varianten van bankrekeningen. Ze varieren met name voor wat betreft maandelijkse fee. Hoe hoger de fee, hoe meer "gratis" cheques, pinhandelingen, overboekingen etc. je krijgt. En als je bijvoorbeeld je "gratis" aantal overboekingen in een maand overschrijdt, betaal je extra voor die overboeking. Zelfs toen onze tijdelijke pinpas die we konden gebruiken tot de definitieve bankkaarten zouden arriveren, bij de eerste keer pinnen werd ingeslikt en we vervolgens een nieuwe tijdelijke pas kregen, werd een bedrag van de rekening afgeschreven voor de vervangende pas! (zie eerder bericht van 12 juni). De consultant vertrekt met alle formulieren en geeft aan dat de rekening einde van de week geopend zal zijn en de passen na 5 werkdagen ook klaar zouden zijn. De week erna dus maar eens even nagevraagd. Helaas, nog geen rekeningnummer bekend en geen passen aanwezig. Dinsdag 5 juni worden we gebeld met mededeling van ons rekeningnummer (zie blogbericht van 8 juni). De passen laten echter nog steeds op zich wachten. Uiteindelijk krijgen we het verlossende bericht dat de passen er zijn (zie bericht van 19 juni). Na de ontdekking van het feit dat de passen niet compleet zijn, van ongewenste limieten en wederom letterlijk uren te hebben doorgebracht en zo'n 10 verschillende formulieren te hebben ingevuld, hebben we ons er al op ingesteld dat het weer weken gaat duren...Zie het volgende bericht voor deel 2.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten