donderdag 9 augustus 2007

Kamperen in de bush (vervolg)



Een beetje later dan gepland, zitten we in de auto naar Borakalalo National Park waar we de nacht zullen doorbrengen in een tented camp. Bij aankomst voelt Aldwin zich gelijk thuis (zie foto :-) ). We rijden eerst naar het kamp. Ongeveer 5 tenten staan rond een open plek, waaraan de toiletten, een gemeenschappelijke keuken en een klein zwembad grenzen. Het kamp is niet afgeschermd dus alle dieren hebben toegang tot het kamp. Al heeft dit park slechts twee van de Big Five, het is toch spannend genoeg om te weten dat er o.a. witte neushoorns, luipaarden, hyena's en jakhalzen rondlopen...Het leuke van dit park is dat we zelf kunnen rondrijden en alle wegen hebben een behoorlijk 4x4-gehalte. In het (noord-)westelijke gedeelte van het park zien we luipaardsporen, maar het dier houdt zich goed verscholen en we mogen helaas niet off-road zoals de rangers in andere wildparken wel mogen. Het landschap doet ons sterk denken aan Ngala. De receptioniste had ons gewaarschuwd dat de dieren erg schuw zijn en dat we waarschijnlijk niet veel zouden zien. De opbrengst aan het einde van ons verblijf is echter toch nog aanzienlijk: zebra, blue wildebeest, tsessebe, common reedbuck, impala, steenbuck, giraffe (een heleboel!), kudu, nyala, baboon, vervet monkey, warthog, spring hare, black backed jackal, white rhino, ostrich (struisvogel), franklin en guineafowl. En de banded mongoose heb ik van dichtbij mogen bewonderen. Ik was verdiept in een boek en Aldwin was naar de keuken toen ik iets vlakbij hoorde ritselen. Ik dacht dat het Aldwin was, totdat ik opkeek en zowat recht in de snoet keek van een banded mongoose! Hij schrok net zo erg van mijn beweging als ik van zijn aanwezigheid. Hij sprintte weg tot op veilige afstand en keek toen nog een keer om voordat hij in het bos verdween. Aldwin had ondertussen in de keuken kennisgemaakt met de enige andere twee gasten. Zij keken vol verbazing naar zijn "kookhandelingen". Om zijn uitleg (5 minuten, PING!) konden ze niet echt lachen. 3,5 uur later begrepen we waarom. Ze waren nog steeds bezig de BBQ aan te krijgen en iets eetbaars klaar te maken...

Geen opmerkingen: