vrijdag 29 februari 2008

Wildlife op bezoek



Ik ben bang voor spinnen. Aldwin heeft er dan ook al heel wat moeten weghalen tijdens onze relatie. Als je in de bush logeert, kun je uiteraard er helemaal van uitgaan wat 'ongewenst wildlife' tegen te komen. Ook nu is het raak met spinnen en ander ongedierte. Net als we willen gaan slapen, zie ik weer iets op de grond. Ik pak een hoofdlampje, schijn op het beest en durf Aldwin bijna niet te vragen om het weg te halen, aangezien hij vanavond al zo druk is geweest met het weghalen van allerlei beestjes (variërend van klein en onschuldig tot wat groter en vervelender). Ik hoef echter al niets meer te vragen, hij heeft mijn lichtbundel gevolgd en roept uit: "shit, dat is een schorpioen!". Terwijl hij met een menukaart de schorpioen in bedwang houdt, bel ik de receptie om hulp te vragen bij het verwijderen ervan. Voor ons gevoel duurt het erg lang voordat er iemand komt. Uiteindelijk is er dan toch een bewaker die ook enigszins angstig de schorpioen van Aldwin overneemt en hem het chalet uitbonjourt. Vervolgens zijn we toch maar even een rondje door het hele chalet gegaan om te voorkomen dat er zich nog meer giftige dieren ophouden. Gelukkig is het enige wat we nog tegenkomen, een krekel, die zich al snel uit de voeten maakt. Toch slapen we wat minder rustig dan normaal. De volgende ochtend zou blijken dat het inderdaad een giftige schorpioen was waarvan een steek zeer waarschijnlijk niet fataal zou zijn geweest, maar wel erg pijnlijk en behandeld had moeten worden.

Geen opmerkingen: