donderdag 20 september 2007

Beter een duif in de lucht dan een duif op je dak!

Vliegende ratten, wat een zooi maken ze. We hebben al enige tijd last van duiven op het dak. Nadat bij twee bedrijven offertes zijn aangevraagd, wordt uiteindelijk de goedkoopste gekozen door de huurbaas... dat zullen we later ook merken. Vandaag zijn ze gekomen om de rotzooi op te ruimen en de openingen van de boilerruimtes (waar ze genesteld hadden) af te sluiten. Het begint al goed als ze mij komen vragen om een afvalzak en een stofblik... dat heb je toch bij je neem ik aan als je zo'n klus komt doen. Nou ja, toevallig waren de afvalzakken ook op bij ons dus ben ik naar de winkel gereden om nieuwe te halen. Verrast en ongelovig kijken ze me aan als ik aangeef het dak op te willen om het werk te kunnen controleren. Dat hadden ze nog niet veel meegemaakt. Helaas kan ik niet helemaal op het dak kijken doordat op de rand een soort gel is gesmeerd waar duiven een hekel aan schijnen te hebben en de rand te hoog is voor mij om overheen te kunnen kijken. Ik vertrouw er dus maar op dat het goed zit... Ze moeten terugkomen om de rest van het huis en de stoep e.d. schoon te maken omdat een ander onderdeel van hun bedrijf gespoten heeft met gif tegen kakkerlakken en mieren. Ook komt Jackson (de man voor de audiovisuele apparatuur, digitale satelliet tv en andere apparaten maar ook verlichting) langs om wederom lichten in de woning te vervangen dan wel te maken. In mijn hele leven heb ik nog nooit zoveel lichten laten vervangen c.q. kortsluiting meegemaakt als in deze 4,5 maand...

Geen opmerkingen: