woensdag 12 september 2007

Oplossing Zulu opdracht

Leuk geprobeerd Meike! Dit is wat er echt staat...

Ulimi lami isiDutch. Mijn taal is Nederlands (oftwel ik spreek Nederlands).
Ngisuka eThe Netherlands no Aldwin ngo May 2007. Ik ben vertrokken uit Nederland met Aldwin in mei 2007.
Manje sihlala eJohannesburg. Nu wonen we in Johannesburg.
Sifika eSouth Africa ngokwindla. We zijn aangekomen in Zuid-Afrika in de herfst.

Nginobaba nomama nobuthi. Ik heb een vader, moeder en een broer.
Anginasisi. Ik heb geen zus.
Nginejaha. Ik heb een vriend.
Igama lakhe uAldwin. Hij heet Aldwin.
Asinabantwana. We hebben geen kinderen.
Nginegogo, anginomkhulu. Ik heb een oma, geen opa's.
Umama lami nejhaha igama lakhe uRob. Mijn moeder heeft een vriend die heet Rob.
uRob ungudokotela. Rob is dokter.
uRob usiza iziguli. Rob helpt patienten.
Sikhulumbula umndeni nabangane. Wij missen onze familie en vrienden.

Ngithanda ukudansa wena ukulalela imusic wena ukubala incwadi. Ik houd van dansen, muziek luisteren en boeken lezen.
uAldwin nomina, sithanda ukuthatha iholide wena ukuhamba phesheya. Aldwin en ik, wij houden van vakantie nemen en overzee gaan.
Sihambe ngendiza ukuya eThe Netherlands ngeviki elidlule. Vorige week zijn we met het vliegtuig naar Nederland gegaan.
Sinekunemshado emibili. We hadden twee bruiloften.
Ngithanda ukuphuza ikhofi emnyama wena amanzi banda. Ik houd ervan om zwarte koffie en koud water te drinken.
Ngithanda ukuthenga inzingubo! Ik houd ervan om kleding te kopen!

1 opmerking:

Anoniem zei

ha ha, ik was bij het vorige bericht wat te snel. Het smeuiige verhaal van Meike is teruggebracht tot rechttoe rechtaan zinnen. Maar desalniettemin ook leuk om te lezen.