donderdag 27 september 2007

Onstuimige kennismaking

De ouders van Aldwin lijken echt Hollands weer te hebben meegenomen. Vanaf het moment dat ze in Johannesburg zijn (waar het de afgelopen weken 30 graden bij een strakblauwe hemel is geweest), regent het dat het giet! Niet ongewenst overig. Anders dan in Nederland, is men hier ontzettend blij met het hemelwater. In diverse provincies zijn namelijk veel dieren en mensen om het leven gekomen door de droogte en de enorme branden die daardoor hebben gewoed. 's Ochtends staat opnieuw het bird-proofing team voor de deur om de schoonmaak te voltooien. Ze zouden de dag ervoor al komen, maar een andere klus liep uit (kwam ik achter nadat ik zelf had gebeld). Een buurvrouw had mij erop geattendeerd dat een duif ingesloten leek te zijn in een van de boilerruimtes, dus had ik ze verzocht nog eens goed te controleren. Groot is mijn verbazing als een medewerker van het bedrijf mij komt vragen om een schroevendraaier! Ik beschik er niet over en langzamerhand begin ik wel mijn geduld te verliezen. Als ze later willen wegrijden, spreek ik de supervisor aan en uit mijn ongenoegen. De volgende dag zouden ze terugkomen (mét schroevendraaier). Na een laat ontbijt, koffie en veel bijkletsen vertrekken de ouders van Aldwin en ik naar Sandton City. Het kost enige overredingskracht om Driky lángs de winkels in plaats van ín de winkels te krijgen. Na een uitstekende lunch bij Annica's doen we boodschappen bij Checkers Hyper. Een soort hypermarché (zoals ze in Frankrijk voorkomen). Hier verkopen ze voedsel, maar ook allerlei keukenapparatuur, campingspullen en kleding. Inmiddels is het al laat in de middag en rijden we nog even (door de stromende regen) naar de postbus. Ons ritje sluiten we af met een bezoek aan Bryanston Shopping Center, waar we na een bezoek aan Woolworths voor de laatste lekkere dingen, als verzopen katjes weer in de auto stappen naar huis.

Geen opmerkingen: