zaterdag 26 mei 2007

Vrijdag 25 mei: douane & files




Na alle internetperikelen heeft Talitha Aldwin afgezet bij kantoor waar hij een conference call had om 13.00u. Snel even een broodje gegeten en daarna vertrok Talitha naar het vliegveld. De heenweg ging door een wijk van Johannesburg die toch wat minder goed aangeschreven stond. Laten we het zo zeggen: Lietje was blij dat ze op een gegeven moment op de snelweg zat. Het Customs Office was zo gevonden, maar...laat het nu het verkeerde kantoor zijn...Vriendelijk werd Talitha verteld dat ze bij de andere vestiging moest zijn, namelijk bij de Cargo Division...een kantoor ook op het vliegveld. Na wat vage aanwijzingen en wat borden Air Freight komt Talitha aan bij het "Agents Building" waar ze klaarblijkelijk counter no. 5 moet hebben. Het draait allemaal om wat stempels zodat de verhuiszending vanuit Nederland soepel door de douane komt. Ik moet me inschrijven en word verwezen naar de eerste verdieping. Het is erg warm in het gebouw en druk. Toch ben ik al snel aan de beurt. De dame aan de andere kant van de balie loopt niet over van vriendelijkheid, maar na een kwartiertje heb ik dan toch de noodzakelijke stempels op de formulieren. De terugweg verloopt redelijk rampzalig. Files (ongeluk met 3 vrachtwagens) en ondanks TomTom neem ik toch nog een verkeerde afslag met als gevolg dat ik nog extra in de file kom en door een slechte buurt van Johannesburg. Uiteindelijk ben ik aan het einde van de middag thuis. Gelukkig is de huishoudelijk werkster, Patience, nog aan het werk volgens Dumi, onze bewaker, dus kan het interview gewoon doorgaan. Als ze net aan de keukentafel zit, komt Aldwin thuis. We hebben een goed gevoel over haar (ze werkt al 7 jaar voor een van de buren in het complex), maar we willen nog wat meer gesprekken met mogelijke kandidaten voeren.

's-Avonds hebben we op het Nelson Mandela Square genoten van een heerlijk Afrikaans culinair diner.

1 opmerking:

Anoniem zei

De foto's geven een mooie en sfeervolle indruk, leuk hoor!
Wat druk heb je het Talitha; je krijgt het allemaal toch maar even mooi voor elkaar.