dinsdag 12 juni 2007

No money, no money, no money..en 'weg pinpas'!

Onze pinpassen en creditcards zijn nog niet binnen waardoor o.a. internet bankieren nog niet tot de mogelijkheden behoort. In de veronderstelling dat ik wel persoonlijk geld zou kunnen laten overmaken van onze rekening om wat rekeningen te betalen, kreeg ik het opbeurende nieuws te horen dat alleen 'mijnheer' dit op deze wijze kon doen. Ik zou wel met de tijdelijke ATM card (pinpas) geld kunnen opnemen en dat vervolgens op de desbetreffende rekeningen kunnen storten, ware het niet dat we de daglimiet hadden beperkt (zodat de schade bij diefstal en misbruik zo klein mogelijk wordt gehouden). De rekeningen zullen dus nog even moeten wachten. Kort daarna probeer ik voor de eerste keer geld te pinnen in Sandton City. Het is ook gelijk de laatste keer (met die kaart althans)..."This card is obsolete" en hap, slik, weg is mijn kaart. Ik krijg nog wel een bonnetje met de melding dat als ik vragen heb over de transactie, ik met dit bonnetje bij de bank terecht kan. Dus sta ik een uurtje later weer bij de bank. Aldwin moet eerst worden gebeld om te verifieren of ik wel gemachtigd ben om een nieuwe ATM card aan te vragen op de rekening etc. Maar dan is er dan toch een nieuwe, tijdelijke ATM card. En een test bij 1 van de ATM's bij de bank levert het zo vurig gewenste stapeltje bankbiljetten op.

Geen opmerkingen: