vrijdag 1 juni 2007

Plastic

Ik kan het niet laten om hier een berichtje over te schrijven. In Amerika en de UK viel het me ook al op. Plastic zakjes in de supermarkt! Wat zijn wij in Nederland toch heerlijk milieubewust en braaf met onze "duurzame" boodschappentassen. Hier betekent een weekje boodschappen al gauw 10 plastic tasjes. Gelukkig betaal je wel voor al dat plastic (0,21 rand oftewel 2 eurocent per tas...), maar of dat nu zoden aan de dijk zet..? Iedereen laat vrolijk zijn schapjes in het plastic verpakken. De "Plastic" berg in onze kast was zodanig aan het groeien, dat ik toch ben gaan kijken naar een wat duurzamere oplossing. Dit blijkt een onmogelijke opgave! Alleen bij Woolworths verkopen ze duurzame tassen, maar daar passen misschien net twee flessen wijn in, dus dat schiet ook niet erg op. Ma, misschien kun jij over een paar weken een boodschappentas (of twee) meenemen uit Nederland? Ben benieuwd hoe ze hier zullen reageren in de winkel. Als ik president was van...nou de rest kun je wel raden, denk ik...?

1 opmerking:

Gré zei

Ik zal een paar tassen mee brengen, liefs mama