vrijdag 1 juni 2007

Woensdag 30 mei: Uitslag testritten

Eerst was de Panda 4x4 aan de beurt. Het is overigens gebruikelijk in Johannesburg dat de verkoper meerijdt tijdens de testrit. De verkoopster rijdt de auto van het terrein af, richting de William Nicol drive. Op de vraag of de Panda echt 4x4 omstandigheden aan kan, rijdt ze spontaan van de weg af de berm in. De berm liep namelijk aardig wat meters af met hobbels en obstakels. Of dit typisch Afrika is of gewoon een wanhopige verkoper, weet ik niet...maar het was wel out of the box. Vervolgens wil ze langs de William Nicol drive (wat bepaald geen kleine weg is waar rustig wordt gereden, maar het kaliber van een 100km weg) even van plaats wisselen. Aangezien een 50 meter verder een tankstation zat, stelden wij voor om daar maar even van bestuurder te wisselen. Aldwin rijdt soepel weg en heeft het helemaal naar zijn zin in de Panda. Voor mij geldt dat bepaald niet. De auto is traag en maakt daarentegen wel het geluid van een Formule 1 wagen die met volle kracht optrekt. Ik heb ook wat ruzie met de koppeling en de pedalen, met zowaar tot gevolg dat de auto meerdere keren afslaat bij het optrekken. Uiteindelijk hebben Pinda en ik ons verzoend en verloopt de rest van de testrit soepel. Ben ik even blij dat Aldwin degene is die deze auto voornamelijk zal rijden! ;-) Een heel ander verhaal is de Jeep Cherokee! Een heerlijke auto met een nostalgische, echte outback, uitstraling. Hij rijdt soepel en trekt, muisstil, supersnel op. Nu is het wachten op de offerte van de leasemaatschappij.

Geen opmerkingen: