dinsdag 17 juli 2007

Dinsdag 17 juli: Kleermaker in een bezemkast

Nemen ze me nu in het ootje...? Een kleermaker in het trappenhuis van de grote shopping mall Sandton City?? Ik was zo onhandig geweest mijn favoriete zwarte leren jasje op de marmeren vloer van de badkamer te laten vallen, net op een knoop. Vind dan maar eens dezelfde. Dat lukt dus niet. Nou ja, als ie dan toch gemaakt moet worden, dan ook gelijk maar de versleten voering laten vervangen. De "knopenwinkel" verwijst me naar: een rode deur, naast de tassenwinkel, daar zitten wat gasten. Op mijn wat wantrouwige vraag of ze wel goed werk afleveren, wordt geantwoord dat ze dat inderdaad doen en al hun klanten naar hen toesturen. Tja, dan toch maar eens proberen. Ik vind inderdaad een rode deur naast de tassenwinkel, maar dat is een nooduitgang naar een trappenhuis...dat kan toch niet kloppen. Bijna was ik omgekeerd om richting een aanbevolen stomerij te gaan die ook reparaties doet. Een laatste blik op het raampje in de deur, biedt uitzicht op een bord: Ultimate Tailors! Ik trek de stoute schoenen aan en doe de deur open (pff, geen alarm gelukkig). Als ik twee korte trappen ben opgelopen, zie ik inderdaad in een hokje ter grootte van een bezemkast een Afrikaanse dame achter een naaimachine zitten, genaamd Ethel. Er staan zowaar twee bureautjes met elk een naaimachine en er hangt een lading kleding aan de muur. Ze vraagt telefonisch (mobiel) even na wanneer mijn jasje klaar kan zijn. Volgende week donderdag. Ik krijg netjes een briefje mee met alle gegevens en de prijzen. Ben benieuwd hoe "ultimate" opgevat moet worden...donderdag de 26e zullen we het weten.

Geen opmerkingen: