woensdag 11 juli 2007

Woensdag 4 juli: Back On Track!

De verzekering van onze Jeep is inclusief een abonnement op een GPS tracking service. Dit houdt in dat een apparaatje wordt geinstalleerd in de auto, zodat bij diefstal de auto altijd kan worden teruggevonden. Nu liggen wij al enige tijd in de clinch met het bedrijf dat deze service levert. Zij bieden namelijk alleen 3-jarige contracten aan terwijl wij de auto na een jaar weer inleveren. Als we dit aankaarten bij het bedrijf, zegt men: "Oh, maar dat is geen probleem! Je moet gewoon iemand vinden die de auto incl. het abonnement overneemt". Uiteraard is dit voor ons geen optie. Dan hadden we net zo goed een auto kunnen kopen. We hebben juist gekozen voor een leaseregeling zodat we zonder gedoe en geldverlies de auto weer kwijtraken. Terwijl Aldwin inmiddels met de verzekeraar contact heeft over deze situatie, word ik gebeld door het bedrijf dat de GPS tracking service levert. In de veronderstelling dat het 3-jarige contract probleen opgelost is (wat te kennen werd gegeven door de medewerker die ik op dat moment aan de lijn heb), laat ik me overhalen om de opdracht voor installatie te geven. Als ik later Aldwin aan de lijn heb, blijkt dat het probleem nog helemaal niet is opgelost. Snel nemen we contact op met zowel de verzekeraar als het GPS tracking service bedrijf om de opdracht ongedaan te maken en ons beklag te doen over de misleiding door het GPS tracking service bedrijf. De opdracht wordt teruggedraaid, waarvan wij ook bevestiging ontvangen van de verzekeraar. Lachend hadden Aldwin en ik al tegen elkaar gezegd: wedden dat ze gaan bellen voor een afspraak. En ja hoor, enige tijd later word ik gebeld, of ik wil aangeven wanneer ze langs kunnen komen voor installatie van het GPS tracking device...We geven het door aan de verzekeraar die vervolgens tekeer gaat tegen het GPS tracking service bedrijf. Nu is het alleen nog even wachten tot het GPS tracking service bedrijf bedragen begint af te schrijven van onze rekening! Never a dull moment in Africa!

1 opmerking:

Jan en Driky Nijeboer zei

Goh. Dat Zuid-Afrika lijkt Nederland wel!