woensdag 4 juli 2007

Woensdag 4 juli: Bankieren in Afrika, toch maar liever het bekende matras?? (Deel 2)

Woensdag 4 juli staat dan eindelijk een bericht op mijn voicemail van de consultant of ik telefonisch contact wil opnemen met de bank. Ik moest toch naar de bank met wat vragen over een aantal afschrijvingen, dus stap ik in de auto. Mijn bezoek start met een redelijk desastreuze sessie bij Enquiries (Inlichtingen). Zegt de mijnheer van de bank: "Oh maar mevrouw, dat bedrag is de service fee voor uw gratis creditcard betalingen!" Zegt gefrustreerde klant laconiek: "Oh, dus eigenlijk niet gratis!" Waarop mijn medebankklanten spontaan in lachen uitbarsten. Hierna volgt een lachwekkend verblijf in de wachtruimte door alle nog meer gefrustreerde en soms echt boze mensen die vaak op luide toon hun beklag komen doen (een middagje bank en je kunt een boek schrijven!). Als ik het helemaal heb gehad met wachten, besluit ik de stoute schoenen aan te trekken en naar de contactpersoon te vragen waarvan de naam, op de gebruikelijke onverstaanbare Zuid-Afrikaanse wijze, was ingesproken op mijn voicemail. Ik heb geluk want ze komt net aanlopen en heeft ogenblikkelijk tijd voor me. Deze dame is erg professioneel en weet goed om te gaan met een gefrustreerde klant. Het nieuws dat onze kaarten er niet zijn, landt dan ook redelijk zacht. Blijkt dat ons vorige bezoek en de tig formulieren die we hadden ingevuld, alleen heeft geresulteerd in een door ons gewenste verhoging van de creditcard limiet en mijn machtiging als mederekeninghouder. Om onverklaarbare redenen is in de oorspronkelijke aanvraag geen garagecard aangevraagd, laat staan een additionele pinpas en garagecard. Wij waren in de veronderstelling dat 1 van de formulieren van de vorige keer daarvoor bedoeld waren. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Je raadt het al, nog meer formulieren!! Berustend vraag ik haar of ik een afspraak met haar kan maken (we hebben inmiddels al met 4 verschillende mensen te maken gehad). En dit kan. De volgende dag bel ik op om een afspraak te maken en ik kan maandag al terecht.

Geen opmerkingen: