woensdag 11 juli 2007

Maandag 9 juli: Bankieren in Afrika, toch maar liever het bekende matras?? (deel 4)

Het boek kan nog niet worden gesloten helaas. In mijn haast om dit nu eens geregeld te krijgen, vergeet ik spontaan de ingevulde en getekende formulieren mee te nemen naar de afspraak. Gelukkig wonen we niet ver bij het filiaal vandaan, dus toen ik terugkwam, was de consultant nog steeds beschikbaar. En net als ik denk, nu komt het goed, krijgt de consultant een foutmelding op haar scherm...blijkt van het weekend net een systeemupdate te zijn gedaan ivm de nieuwe "Credit Act" (de kredietwet). Hierdoor werken schermen niet, of niet meer, en zijn procedures en de welbekende formulieren veranderd. Ze belooft het voor me te regelen en me op de hoogte te houden. Eén ding is wel gelukt en dat is het opzeggen van de creditcard, al heeft dit ook wel wat voeten in aarde gehad. Met veel moeite hebben we voor elkaar gekregen dat de creditcard direct werd gelinkt aan onze bankrekening waardoor de creditcarduitgaven direct van de rekening worden afgeboekt ipv op een aparte rekening blijven staan en je zelf op tijd geld moet overmaken naar die rekening om te voorkomen dat rente wordt berekend. Voordat dit was gedaan, hadden we natuurlijk al uitgaven gedaan, dus stond nog een bedrag open. En zolang dit bedrag open staat, kan de creditcardrekening niet worden gesloten. De consultant wil het bedrag wel voor me overboeken, maar dan kost het geld...geen probleem, dan boek ik het gewoon even over via internet (je kunt ter plekke bij de bank internet bankieren). Maar dat blijkt helaas niet te gaan, omdat de kaart waarmee we internet bankieren niet is gelinkt aan de creditcard...ook geen probleem, dan betaal ik toch gewoon even cash! Dat kan, maar...een keer raden...dan moet wel even een formuliertje worden ingevuld wat ik vervolgens aan de kassier overhandig! Maar dan is het toch echt geregeld. De dag erna zou ik een telefoontje krijgen van de bank om te verifieren of en waarom we de creditcard willen stopzetten. 't Is dat ik gezien heb dat de creditcard in hele kleine stukjes is geknipt en weggegooid, anders...toch maar even in de gaten houden...

Geen opmerkingen: