vrijdag 27 juli 2007

Donderdag 26 juli: Ultimate is "Ultramate"!

De uitslag is bekend, ik heb de naam van Ultimate Tailors omgedoopt naar Ultramate Tailors! Het leren jasje dat ik met angst en beven weer heb opgehaald bij de kleermaker in de bezemkast (dit keer werkte een man in het kleine hokje), ziet eruit als nieuw! De nieuwe voering is heel secuur aangebracht evenals de knopen. Van louter opluchting en blijheid geef ik de verraste man een asociaal hoge fooi. Mijn volgende stop is de bank. Er zijn wat afschrijvingen die we niet kunnen thuisbrengen. Wederom komt Enquiries niet veel verder dan de vraag: hebt u een cheque card? Jaha, ik weet dat het een kaartbetaling is geweest, maar we kunnen niet achterhalen wat het is. Hij haalt er iemand anders bij die de card division, de afdeling die over kaarten gaat, belt. Zij kunnen vertellen dat het om een hotelboeking gaat, waarschijnlijk via internet of telefoon. Er begint me iets te dagen. De andere afschrijving is wel erg vaag (een "outstanding authorisation" oftewel openstaande authorisatie tot afschrijving), want die kan zowel de bank als de card division niet terugvinden in hun systeem...terwijl ik een overzicht heb geprint van de afschrijvingen vanaf internet! Het leuke is dat het bedrijf die deze authorisation heeft gepleegd, 6 maanden de tijd heeft om tot daadwerkelijke inning over te gaan! Ik sta nog even na te praten met Brett, de behulpzame bankmedewerker, als Narima, zijn vriendelijke en adequate collega met wie ik al vele uurtjes samen heb doorgebracht, bij ons komt staan. Ze heeft goed nieuws, de garage cards (de kaarten waarmee we specifiek voor benzine kunnen betalen) komen eraan. De aanvragen zijn eindelijk door het systeem geaccepteerd. Ben benieuwd wanneer we gebeld worden dat we ze kunnen ophalen...

Geen opmerkingen: