woensdag 25 juli 2007

Vrijdag 20 juli: Shop till you drop!

Vrijdag breng ik eerst Aldwin naar zijn werk. Na een gezamenlijk ontbijt en koffie vertrek ik richting de eerste winkel. Ik heb namelijk een missie...binnenkort trouwen twee vrienden en de dress code is Colourful Black Tie, dus moet ik op zoek naar een jurk! Een paar uur en een heleboel winkels later kan de dress code wat mij betreft worden omgedoopt tot stress code! De Shopping Guide to Cape Town (bedankt nog voor het cadeau, B.R.A.M.) komt goed van pas. Het adres van de eerste winkel uit de gids levert echter een mooi maar leegstand pand op. Blijkt dat die enige tijd geleden gesloten zijn. In Cape Quarters (een gezellig door winkels en restaurants omgeven plein) weet een sympathieke dame achter de balie in een kledingwinkel me te vertellen dat er nog zo'n winkel is (The Secret Room) in Cavendish Square, een winkelcentrum in een buitenwijk ten zuiden van Kaapstad. Dit stond sowieso al op mijn lijstje door de gids. Ik stap in de huurauto en Bernard (de mannelijke belgische stem van mijn TomTom) leidt me probleemloos ernaartoe. Ik passeer daarbij de universiteit van Kaapstad, een indrukwekkend, Italiaans aandoend gebouw met een groene campus eromheen. Ik parkeer in de parkeergarage waarin zelfs een complete carwash is gevestigd (Hannibal's Car Wash). Eerst bij HipHop naar binnen. Mooie jurken, maar het was het toch niet helemaal. Bij The Secret Room word ik geholpen door een uiterst charmante en knappe roodharige dame, genaamd Ricky Lee (vernoemd naar een bekende Zuidafrikaanse zanger). Blijkt dat de winkel toebehoort aan een ontwerpster. Helaas is er onvoldoende tijd om echt iets op maat te maken. En heen en weer vliegen naar Kaapstad voor elke passessie lijkt me ook wat veel. In de volgende winkel is het echter raak! Ik laat de jurk achteruit hangen zodat Aldwin ook zijn oordeel kan vellen. Rikcy Lee had nog een winkel aanbevolen buiten het winkelcentrum, maar inmiddels komt de regen met bakken uit de lucht. Het wordt een bliksembezoek, want bij gebrek aan een parkeerplaats en de overvloed aan hemelwater, heb ik de auto op hoop van zegen vlak voor de deur geparkeerd waar hij eigenlijk niet mag staan. De jurken halen het echter niet bij de jurk bij Callaghan. Aldwin blijkt nog wat langer nodig te hebben, als ik de parkeerplaats van zijn kantoor oprijd, dus rijd ik naar het Waterfront voor een late lunch bij Societi Bistro. Aldwin haalt me op en we rijden samen terug naar de winkel. De jurk wordt goedgekeurd en afgerekend. Dat is in ieder geval geregeld! We rijden terug naar het hotel en genieten daar van het uitzicht en een lekker wijntje, voordat we ons naar Belthazar begeven, een steakrestaurant in het Waterfront.

Geen opmerkingen: