woensdag 3 oktober 2007

Bankzaken

Vandaag weer een middagje "gebankt". Ik had geprobeerd te bellen om een afspraak te maken met de dame die me in de afgelopen maanden prima heeft geholpen, maar op een of andere manier worden de oproepen beëindigd. Ik besluit dus maar gewoon ernaar toe te rijden en te kijken hoe ver ik kom. We hebben namelijk ineens een contract ontvangen van een credit card die we al lang weer hadden beëindigd. Gezien de te betalen bedragen die worden genoemd, wel even noodzakelijk om het te laten uitzoeken. Ook wil ik via internet mijn mobiele telefoon kunnen opwaarderen, maar onze "daily cash withdrawal limit" staat op 0, waardoor dit niet lukt. Ook willen we voor het eerst even wat geld naar onze Nederlandse rekening overmaken (tja, helaas zijn er ook daar nog steeds rekeningen die betaald moeten worden). Punt 4 op het lijstje is de 90 rand aan "bank charges" die meerdere keren is afgeschreven. Volgens ons klopt het niet. Tenslotte willen we de mogelijkheid bekijken om over te stappen op "Private Banking", wat zoveel betekent als dat je een specifieke medewerker toegewezen krijgt die je bankzaken voor je afhandelt. Je betaalt een hoger servicebedrag per maand, maar krijgt ook meer "gratis" overboekingen, cash withdrawals etc. Heel lijstje dus. Als ik aankom bij de bank, blijkt de dame net te zijn gaan lunchen volgens de receptie. Net als ik een afspraak wil maken, komt ze aanlopen. In eerste instantie vraagt ze me te wachten tot ze terug is van de lunch (maar er zijn ook nog 4 wachtenden voor mij, dus dat zou wel even kunnen duren). Dan besluit ze ineens om maar wat later te lunchen en mij gelijk te helpen ("omdat u zo aardig, begripvol en beleefd bent gebleven toen we in het begin zoveel fouten maakten"). Ik moet wel even wachten op 1 andere klant, maar ben allang blij dat ze vervolgens het hele lijstje met me kan afwerken. Als ik uiteindelijk naar de balie voor internationale transacties loop, is 5 minuten voor half 4, oftewel 5 min voor sluitingstijd. Ik verwacht dus eigenlijk niet meer geholpen te worden, maar dan geven ze aan dat ik rustig kan plaatsnemen en zeker nog geholpen zal worden. Het formulier wordt me netjes in alle rust in detail uitgelegd. Zo langzamerhand worden de negatieve ervaringen dus aardig ingehaald door de positieve!

Geen opmerkingen: