dinsdag 23 oktober 2007

Verwendag

Na al het vroege opstaan, de actieve dagen en het reizen zijn de "oudjes" er wel aan toe: een verwendag bij Skin Sense Day Spa! Ik had van te voren al een heel programma voor ze gereserveerd. Nadat ik ze heb weggebracht, bel ik op de parkeerplaats het schadeherstelbedrijf om de afspraak te verplaatsen. Het is te onhandig om de auto nu kwijt te zijn terwijl we nog gasten hebben. Vervolgens bel ik de Jeep dealer om de spiegels te laten maken. De vestiging waar we de auto hebben gekocht, heeft pas 15 november plaats. Ze geven me echter het telefoonnummer van een andere vestiging (in Randburg) en na een telefoontje met Peter kan ik er gelukkig direct terecht om te kijken of het een groot probleem is of dat het zo op te lossen is. Als ik aankom, is het eerste waar hij naar kijkt de zekeringen. Hij geeft aan dat het raar is dat de spiegels zowel niet meer verstelbaar zijn als niet meer inklappen. Hij neemt de auto mee de werkplaats in om er goed naar te kunnen kijken. En passant vraag ik hem om ook het bandendruksysteem te resetten, aangezien we door de lekke band en de vervanging van het reservewiel continue de melding krijgen dat er iets mis is met de bandendruk. Ik hoef niet lang te wachten. Binnen no time staat de auto alweer voor de receptie. Vraag: doet u veel aan offroad rijden...? Antwoord: Euhhh, ja redelijk....Blijkt dat de plug van de hele unit losgetrild is. Normaliter wordt deze op zijn plaats gehouden door een clip, maar die heeft er waarschijnlijk niet goed op gezeten. Het TPM system (Tire Pressure Management systeem) is ook gereset. Opgelucht en positief verrast door de snelle service rijd ik vervolgens naar Broadacres om de auto vol te gooien en van binnen en van buiten te laten schoonmaken, wat wel nodig is... Naar de winkel, boodschappen doen. Daarna even langs de postbus en vervolgens naar huis om de boodschappen uit te laden. Dan is het alweer tijd om Jan & Driky op te halen. Rozig en ontspannen laten ze zich naar huis brengen. Ze hebben genoten! Als we thuiskomen, maak ik snel even wat eten warm en rijd vervolgens naar Zulu les.

Geen opmerkingen: