donderdag 11 oktober 2007

Het dak op




"Als u me niet gelooft, gaat u dan maar mee het dak op!". Er zit niets anders op, als ik de werkzaamheden van het "bird-proofing" bedrijf wil inspecteren, zal ik het dak op moeten... Niet iets wat je graag doet als je hoogtevrees hebt en dat ook nog in een redelijke hoeveelheid. Ik slik mijn angst weg en klauter de steile ladder (ons dak is zo'n 7m hoog schat ik zo) op. Eenmaal boven heb ik een mooi uitzicht over de wijk. Ik inspecteer het dak en de geiserruimtes. Erg onder de indruk van het schoonmaakwerk en de anti-duif maatregelen ben ik niet. Nou ja, in ieder geval kunnen de duiven zich niet meer op ons dak nestelen. Nu zijn er genoeg andere ruimtes op de omringende daken waar ze dat wel kunnen, dus van ze af zijn we voorlopig niet, vrees ik. En waar die verdwaalde wijnfles en twee mandarijnen op het dak nu vandaan komen...?

Geen opmerkingen: