maandag 15 oktober 2007

Drukke maandag



Vanochtend wordt vroeg opgestaan om twee redenen. Jan & Driky vertrekken naar Pilanesberg Game Reserve voor een verblijf van twee nachten in de Bakubung Lodge. En om 08.30u zou de technician van het beveiligingsbedrijf voor de deur staan om naar het alarmsysteem te kijken. Jan & Driky zijn al klaar voor vertrek. We ontbijten en krijgen dan een telefoontje van het beveiligingsbedrijf dat de technician voor de deur staat. Maar wat schetst mijn verbazing...als ik ga kijken, is de oprit leeg. Ik vermoedde al dat iets niet klopte, omdat we normaal altijd gebeld worden door de gate of we iemand of een bedrijf verwachten. Dit was nu niet gebeurd. Navraag bij het beveiligingsbedrijf leert dat hij een verkeerd adres heeft doorgegeven gekregen. Even later staat Vonani voor de deur, samen met twee stagiaires. Er ontstaat grote hilariteit als de ouders van Aldwin ineens met de (zwart-)Afrikaanse handdruk worden geconfronteerd. In eerste instantie denkt Vonani dat het een kwestie van tijdsinstelling is, maar als ik hem het exacte verhaal vertel, verandert hij al snel van gedachten. De accu blijkt volledig gecorrodeerd te zijn, evenals een aantal andere elementen. Ze worden keurig vervangen. Bij het afscheid ontstaat opnieuw hilariteit door het feit dat ik Zulu tegen ze begin te praten. Jan & Driky vertrekken al snel daarna. Ik ga aan de slag met het gebruikelijke huishoudelijke lijstje, wegwerken van de mail, schrijven van kaartjes en met het bijwerken van het weblog. Onze postbus moest worden vernieuwd en we hadden nog wat boodschappen nodig, dus stap ik later in de auto naar Sandton City. Ik eet even snel wat en dan is het alweer tijd voor mijn eerste les van Zulu Module 2. Dit keer op maandagavond i.p.v. dinsdagavond.

Geen opmerkingen: